Eksperte: kas labs mandarīnos un vai mandarīnu var būt par daudz

Decembrī, Ziemassvētku laikā, ļoti daudz tiek apēsti mandarīni. Vairums ir pārliecināti, ka mandarīni ir veselīgi un C vitamīns ziemas liekā nevar būt par daudz. Portāls “tv3.lv Izklaide” konsultējās ar uztura speciālisti Evu Kataju, lai noskaidrotu, kas labs ir mandarīnos un vai mandarīnu var būt par daudz?

2022. gada 1. decembrī 12:25

Citrusaugļiem ir labvēlīga ietekme uz veselību. To augļi satur vitamīnus un minerālvielas.

uztura speciāliste Eva Kataja

“Mandarīni uzlabot pašsajūtu, apgādā organismu ar vitamīniem un antioksidantiem.”

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Mandarīnu labvēlīgā ietekme

Regulāra šo augļu lietošana piesātina organismu ar C vitamīnu, atbalsta imūnsistēmu, novērš avitaminozes attīstību.

Regulāra šo augļu lietošana veicina vielmaiņas galaproduktu izvadi no organisma, palielina organisma izturību pret vīrusiem.

Mandarīni ir lieliski piemēroti gremošanas trakta slimību, tostarp zarnu slimību, profilaksei. Tos var lietot tikai tad, ja orgāns ir vesels. Ja anamnēzē ir nopietnas zarnu slimības, mandarīnu lietošana ir jāierobežo.

Mediķi bieži iesaka dažādot šo mazo citrusaugļu ikdienas uzturu tiem pacientiem, kuri cieš no biežiem aizcietējumiem. Tās sastāvā esošās šķiedrvielas palīdzēs novērst šo nepatīkamo problēmu un normalizēs zarnu darbību.

Mandarīni nav produkts, kas var profilaktiski vai ārstnieciski ietekmēt podagras slimību, taču tie nevar arī pasliktināt pacienta stāvokli. Gluži pretēji, to sastāvā esošās vielas var novērst ar tām saistīto slimību attīstību, tāpēc speciālisti iesaka tos iekļaut ikdienas uzturā.

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Pēc mediķu domām, regulāra mandarīnu lietošana var veicināt aknu veselību un var palīdzēt aknai veikt savu organisma attīrošo funkciju. Šī iemesla dēļ daudzi terapeiti pacientiem, kuri cieš no šī orgāna slimībām, iesaka mandarīnus iekļaut ikdienas ēdienkartē jebkurā formā.

Hemoroīdu ārstēšana ietver īpašu diētu, kuras laikā mandarīni ir ieteicami, bet nav obligāti. Tikpat labi var ēst citus augļus, ogas. Kombinācijā ar citiem pārtikas produktiem tie labvēlīgi ietekmē zarnu darbību.

Kad nevajadzētu ēst mandarīnus?

uztura speciāliste Eva Kataja

“Teiktu, ka pārsvarā visi var ēst mandarīnus, ja vien nav kāda akūta gremošanas trakta slimība vai alerģija.”

Mandarīni ir ar augstu skābes saturu, tāpēc uzmanīties vajadzētu tiem, kuriem ir akūtas gremošanas trakta slimības un arī tiem, kam ir alerģija pret citiem citrusaugļiem.

Mandarīnu uzturvielas:

  • augu olbaltumvielas;
  • cukurs;
  • tauki;
  • šķiedrvielas;
  • ogļhidrāti.

Mandarīna vitamīnu sastāvs

  • A vitamīns;
  • Beta-karotīns;
  • E vitamīns
  • Askorbīnskābe;
  • B vitamīns.

Ķīmiskais sastāvs:

  • Kalcijs;
  • Selēns;
  • Dzelzs;
  • Cinks;
  • Magnijs;
  • Nātrijs;
  • Fosfors;
  • Kālijs.

Tāpat kā daudzi citi augļi, arī mandarīns tiek uzskatīts par mazkaloriju produktu.

Regulāra mandarīnu lietošana var uzlabot organisma darbību:

  • Normalizē vielmaiņas procesus;
  • Uzlabo sirds un asinsvadu sistēmas darbību;
  • Normalizē zarnu darbību;
  • Veicina kaulu, zobu nagu veselību;
  • Atbalsta imūnsistēmu;
  • Atbalsta centrālo nervu sistēmu.

Konsultācijas pie uztura speciālistes Evas Katajas var saņemt V/c Vivendi, Klīnika EGV, Rīgas Stradiņa Universitāte.

Ziņo par kļūdu rakstā

Iezīmē kļūdaino tekstu un spied Ctrl+Enter.

Iezīmē kļūdaino tekstu un ziņo par to!

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Saturs turpinās pēc reklāmas

Reklāma

Reklāma aizvērsies pēc 0 sekundēm